ETA (Expanded Text Ads) nově i v Skliku!

Od čtvrtka 9.2.2017 začal Sklik konečně podporovat Expanded Text Ads neboli ETA inzeráty, které Google AdWords zavedl již před několika měsíci. Tyto delší reklamní texty umožňují zabrat větší prostor na stránce s výsledky vyhledávání a dosahují tak v 85% případů lepšího CTR. Mimo to už nenutí inzerenty vytvářet dvě verze reklam, jednu pro AdWords a jednu pro Sklik, jak tomu bylo v přechodném období. Inzeráty ETA se dají jednoduše exportovat a importovat napříč systémy stejně tak jako pomocí nástrojů třetí strany (ppcHit).

Rozšířené reklamy se skládají z:

  • Cílové URL (max. 2048 znaků) – adresu stránky, na kterou Vaše reklama odkazuje
  • Titulku 1 (max. 30 znaků)
  • Titulku 2 (max. 30 znaků) – titulky 1 a 2 jsou odděleny pomlčkou
  • Viditelné URL – skládá se z automaticky načtené domény z Cílové URL (vč. subdomén) a z Cesty.
  • Cesty (dvě pole po max. 15 znacích) – podporuje dynamické proměnné {Keyword:} a umožňuje použití diakritiky. Vyplnění je nepovinné.
  • Popisku (max. 80 znaků) – Rozvedené reklamní sdělení
  • Měřicí šablony – nepovinné pole pro zadání URL s externím měřicím systémem.

 

standard inzerát

Rozdíl v prostoru, který reklamy zabírají je skutečně markantní, jak můžete vidět na příkladu.eta inzerát

 

Nečekejte tedy až na novou verzi reklam přejde Vaše konkurence a implementujte své ETA inzeráty co nejdřív nebo zaurgujte agenturu, jež Vaše spravuje kampaně. Pokud jste extrémně časově vytížení nebojte, Seznam uvedl, že standardní textové reklamy budou dostupné až do léta 2017, času na převod je tedy spoustu.

 

Vytvoření nových reklam

Vytvoření rozšířených reklam je velmi jednoduché, stačí na kartě Inzeráty kliknout na tlačítko „+Vytvořit inzerát“, vybrat příslušnou reklamní sestavu a poté vybrat možnost „Rozšířený inzerát“. Více informací najdete v nápovědě Skliku.

 

Přechod na ETA reklamy provedete následujícím způsobem:

V rozhrani:

  1. Označte si reklamy na úrovni celého účtu, kampaně či reklamní sestavy.
  2. Vyberte záložku “Vybrané“ a zvolte “Převést na rozšířené“.
  3. Doplňte chybějící řádky (Titulek 2, Cesta)
  4. Upravte titulek 1 a popis s ohledem na možnost využití většího množství znaků

V AdWords Editoru:

  1. Vyexportujte kampaně z Skliku a výsledný CSV soubor nahrajte do Editoru
  2. Vyberte standardní reklamy a zvolte „Exportovat jako“ -> „Exportovat jako rozšířené textové reklamy“. Výsledný soubor naimportujte zpátky do AdWords Editoru.
  3. Doplňte chybějící řádky (Titulek 2, Cesta)
  4. Upravte titulek 1 a popis s ohledem na možnost využití většího množství znaků
  5. Znovu exportujte a přes aktualizační import nahrajte do Skliku.

Podrobnější návod k převedení textových reklam na reklamy rozšířené najdete na Blogu Skliku. Nezapomeňte rovněž na převedení textů v nástroji ppcHit, pokud ho používáte.

 

Změna se týká rovněž Obsahové sítě Skliku, nicméně zatím je formát podporovaný než částí webů, nezastavujte proto svoje současné reklamy a pouze přidejte nové rozšířené, dokud nebude podpora 100%, zbytečně byste se připravili o potenciální zákazníky.

 

 

 

 

 

 

Komentáře

Leave a Reply