Co to je remarketing/retargeting a proč ho používat

Představte si, že byste mohli poznat, kdo navštívil Váš web a prohlížel si Vaši nabídku produktů či služeb. Představte si,  že byste mu mohli připomenout věci, které tam viděl, aby se na Vaše stránky vrátil a tentokrát si něco koupil. Nebo si už třeba něco koupil a Vy chcete, aby si ještě dokoupili nějaké doplňky a další příslušenství. Kdyby něco takového bylo, byl by to přece skvělý způsob jak výrazně zvýšit prodeje. Takový nástroj tu naštěstí je a říká se mu remarketing (či retargeting – nezabředávejme však zbytečně do slovíčkaření).

Remarketing

Remarketing umožňuje zobrazovat reklamy lidem, kteří už v minulosti navštívili Váš web nebo používali Vaši mobilní aplikaci. Můžete se tak znovu připomenout lidem, kteří evidentně projevili nějaký zájem o Vaši nabídku. Na různé podstránky svých webových stránek totiž můžete vložit tzv. remarketingový kód, kterým si “označíte” svého návštěvníka a můžete ho dále následovat při jeho cestách internetem. V obsahové síti mu potom můžete zobrazovat bannery a grafické reklamy či videoreklamy na YouTube.

remarketing

(Banner, který mě pronásledoval po vyhledávání levných letenek do Itálie)

Remarketing má spoustu výhod. Mezi ty největší patří to, že cílíte na uživatele, kteří již projevili zájem. Oslovujete tak lidi ve chvíli, kdy je největší pravděpodobnost, že hledají a koupí zrovna to, co vy nabízíte. Další skvělou funkcí je možnost nastavit, od kdy, po jakou dobu a jak často chcete své reklamy zobrazovat. Ukažme si to na příkladu. Představte si, že prodáváte kočičí granule ve velkých baleních, které pro jednu kočku obvykle vystačí na celý měsíc. Není nic jednoduššího, než po, řekněme, pětadvaceti dnech začít zákazníkům, jež granule přes E-shop koupili, zobrazovat reklamy s texty ve stylu “Nedocházejí Vám kočičí granule? Využijte naši věrnostní slevu…” a tak podobně.

remarketinggg ve veyyhledávání

(Příklad remarketingu ve vyhledávání)

Existuje několik typů remarketingu, od videa, remarketingu ve vyhledávání (reklamy se dřívějším návštěvníkům po opuštění vašeho webu zobrazují při dalším vyhledávání na Googlu),remarketingu pro mobilní aplikace až po dynamický remarketing, kterým můžete zobrazovat konkrétní výrobek nebo službu, jež si uživatel prohlížel.

Pokud tedy nevíte, zda začít shromažďovat remarketingové seznamy a začít cílit na uživatele, kteří už prošli přes Váš web, dobře zvažte, jak užitečný nástroj nám nejen Google umožnil využívat a jak by mohl pomoci právě Vám.

V příští článku se podíváme, jak získat pro remarketing publikum a jak ho efektivně nastavit a řídit  v praxi..

 

Komentáře

Leave a Reply